2010. július 2., péntek

12: Termőföld

2010.07.02

Ez a bejegyzés azért született, hogy megtudjuk ki milyen földet használ a növényekhez és mik a tapasztalatai vele

Én az elsősorozatnál vakon követtem a csili paprika termesztéshez kapott útmutatást.
A magokat fele-fele arányban virágföld és homok keverékébe ültettem. Igen laza szerkezetű földet kaptam, aminek kedvezni kellett volna magok kikelésének. Amikor már növény fázisban volt akkor már nem volt annyira jó ez a keverék, lehetséges, hogy emiatt fejlődtek lassabban a növényeim.

A brico store-os virágföld se volt a legjobb választás és még drága is volt. átültetéseknél az Auchanban kapható virágföldet használtam és a kertből származó földet (ami sötétbarna színű, kis homok tartalommal). A két föld típus nem igazán tudott homogénné válni és ez látszik is az edényekben. De ez a két föld típus úgy tűnik kedvez a csiliknek és szeretik is.

Egy másik dolog is felmerült bennem, hogy a föld egy idő után kimerül majd. És nem nagyon szeretnék tápoldatozni! Bár biztos lesz rá szükség. Arra is gondoltam hogy bizonyos időközönként a föld egy részét (mondjuk az negyedében) kicserélem friss földre, így 4 földcsere után szinte az egész föld cseréje megtörténik! Persze a gyökérzet 1 része áldozatul esne ennek a metódusnak!




Mi a véleményetek erről?

2 megjegyzés:

  1. olvastam valakitől aki évente lecseréli a föld 1/3-át, 1/4-ét. persze a gyökerekre vigyázva.

    VálaszTörlés
  2. Minap gondolkodtam azon, hogy kevés figyelmet fordítok a földre. Most virágföld és kerti föld 1/2-1/2 arányú keverékét használom. Én feltölteni szoktam a cserepeket földdel, ha összeesik. Friss földet csakakkor ha nagyobb cserépbe kerül a paprika.

    VálaszTörlés